Vi har en ganska ovanlig annonspolicy

Egentligen är det enkel matematik. Det gäller att under en så begränsad tidsperiod som möjligt få en kritisk massa spekulanter till din bostad. Om 4 000 visningar på internet ger 6 spekulanter på visningarna, så ger 16 000 visningar 24 spekulanter. Ju fler intressenter, desto bättre möjligheter till en lyckad bostadsaffär!

Med vår unika marknadsföring så får vi också ut bästa pris

Därför har vi en ovanlig annonspolicy: att annonsera brett. Både på internet och sociala medier, i rikspress och i vårt eget bostadsmagasin. Ibland även på lite udda vägar som genom våra upparbetade kontakter med influencers och bloggare. Dessutom annonserar vi i våra skyltfönster och bearbetar ständigt vårt spekulantregister. Det gör att vi har flest spekulanter och köpare från när och fjärran.

Vi skapar en mix av media som passar just ditt hus, så att vi når rätt målgrupper på bästa sätt.

Digitala medier är den viktigaste marknadsinsatsen för din bostad. Förutom hemnet.se, som är Sveriges starkaste marknadsplats, så använder vi oss av blocket.se, hittahem.se, booli.se och givetvis maklarnaekstrom.se. Vi har dessutom, som enda mäklare, våra objekt på österlen.se. Därtill rullar alla våra försäljningsobjekt på Aftonbladets mobilapp. Ibland använder vi oss av Hemnets Mäklartips eller andra specialsajter. Vid försäljning av kommersiella fastigheter har vi ett stående abonnemang på objektvision.se.

Dagspress och magasin ger det där lilla extra! Ett antal gånger om året hittar vi en köpare som startade sitt bostadsköp med en kopp kaffe och Dagens Industri, Affärsresenären eller Lantliv.

Sociala medier har fördelen att den kan skräddarsys i detalj för att träffa rätt målgrupp. Vi kanske vill inrikta oss geografiskt mot människor i Mälardalen, de som har ett hästintresse eller kvinnor som är äldre än 55 år.

Vårt eget bostadsmagasin r.o.k gör oss helt unika i mäklarsverige! Magasinet utkommer tre gånger om året och vi blandar våra försäljningsobjekt med spännande reportage.

Influencers och bloggare har vi kontakt med och ofta lyckas vi skapa extra exponering den vägen. Som sagt, ju fler exponeringar desto större möjligheter till en lyckad affär!